Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
często, jest wykorzystywanie klasycznego efektu percepcyjnego polegającego na tworzeniu paradoksalnych sprzeczności pomiędzy naturalnie postrzeganym kolorem a jego fałszywą nazwą. Jeśli słowo "czerwony" napisane jest literami zielonego koloru - automatycznie koncentrujemy swą uwagę... i czytamy pozostałe słowa tworzące slogan.

ROZDZIAŁ VIII
KAMPANIA REKLAMOWA - ASPEKT KOMUNIKACYJNY
Reklama jest formą komunikacji instrumentalnej zorientowanej na osiągnięcie określonego celu. Osiągnięcie tego celu jest zależne od formy oraz treści komunikatów, przebiegu procesu docierania do odbiorcy, odbioru i interpretacji przekazu, a także nastawienia odbiorcy wobec wiadomości. W konsekwencji utożsamianie osiągnięcia zakładanego celu komunikacyjnego wyłącznie z przyczynami motywacyjnymi powoduje pomijanie czynników istotnych dla odbioru komnikatów reklamowych w naturalnych sytuacjach.
Efekt
często, jest wykorzystywanie klasycznego efektu percepcyjnego polegającego na tworzeniu paradoksalnych sprzeczności pomiędzy naturalnie postrzeganym kolorem a jego fałszywą nazwą. Jeśli słowo "czerwony" napisane jest literami zielonego koloru - automatycznie koncentrujemy swą uwagę... i czytamy pozostałe słowa tworzące slogan.<br>&lt;page nr=119&gt;<br> ROZDZIAŁ VIII <br>&lt;tit&gt;KAMPANIA REKLAMOWA - ASPEKT KOMUNIKACYJNY&lt;/&gt;<br>Reklama jest formą komunikacji instrumentalnej zorientowanej na osiągnięcie określonego celu. Osiągnięcie tego celu jest zależne od formy oraz treści komunikatów, przebiegu procesu docierania do odbiorcy, odbioru i interpretacji przekazu, a także nastawienia odbiorcy wobec wiadomości. W konsekwencji utożsamianie osiągnięcia zakładanego celu komunikacyjnego wyłącznie z przyczynami motywacyjnymi powoduje pomijanie czynników istotnych dla odbioru komnikatów reklamowych w naturalnych sytuacjach. <br>Efekt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego