Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
teorii postimpresjonistycznej nie do kolorów, ale do walorów ponieważ nie występowały wśród barw widma świetlnego; wystrzegali się też ich używania w malarstwie kapiści, rezerwując je jako środki wyrazowe rysunku i grafiki. Natomiast Fałat powierzył bieli i czerni wiodącą rolę przy ustalaniu zasadniczych kształtów pojawiających się w jego obrazach. Szerokie, wyraźne, ostro zarysowane plamy czerni konstytuują zarysy figur wzbogacanych dodatkowo o światłocieniowy modelunek. Najczęściej jednak obrazy te są układem płaskich plam i linii przypominających kontrastowe fotografie, w których cienie są czerniami, a miejsca oświetlone jaśnieją bielą.
Fotograficzność tych obrazów nie ogranicza się zresztą wyłącznie do występowania w nich efektów przypominających przekontrastowane zdjęcie
teorii postimpresjonistycznej nie do kolorów, ale do walorów ponieważ nie występowały wśród barw widma świetlnego; wystrzegali się też ich używania w malarstwie kapiści, rezerwując je jako środki wyrazowe rysunku i grafiki. Natomiast Fałat powierzył bieli i czerni wiodącą rolę przy ustalaniu zasadniczych kształtów pojawiających się w jego obrazach. Szerokie, wyraźne, ostro zarysowane plamy czerni konstytuują zarysy figur wzbogacanych dodatkowo o światłocieniowy modelunek. Najczęściej jednak obrazy te są układem płaskich plam i linii przypominających kontrastowe fotografie, w których cienie są czerniami, a miejsca oświetlone jaśnieją bielą.<br> Fotograficzność tych obrazów nie ogranicza się zresztą wyłącznie do występowania w nich efektów przypominających przekontrastowane zdjęcie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego