Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
Mac



Flota śmierci

Wkrótce pod polską banderą nie będzie pływał ani jeden statek Najwięcej polskich marynarzy - 35 osób - zginęło, pracując na jednostkach należących do grupy armatorów Athenian Sea Carriers. Firma ta nie znajduje się jednak na czarnej liście Międzynarodowej Federacji Transportowców (ITF), rejestrującej armatorów, których statki najczęściej ulegają katastrofom. Listę otwiera grecki armator Adriatic Tankers. Gdy zainteresował się nim grecki wymiar sprawiedliwości, właściciel przedsiębiorstwa uciekł do Szwajcarii i stamtąd - choć jest poszukiwany listami gończymi - nadal prowadzi działalność. Kieruje już jednak inną firmą, gdyż Adriatic Tankers ogłosiła upadłość. Okazało się, że jest winna 5 mln USD swoim pracownikom. Byli wśród nich Polacy
Mac&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt; Flota śmierci&lt;/&gt;<br><br>Wkrótce pod polską banderą nie będzie pływał ani jeden statek Najwięcej polskich marynarzy - 35 osób - zginęło, pracując na jednostkach należących do grupy armatorów Athenian Sea Carriers. Firma ta nie znajduje się jednak na czarnej liście Międzynarodowej Federacji Transportowców (ITF), rejestrującej armatorów, których statki najczęściej ulegają katastrofom. Listę otwiera grecki armator Adriatic Tankers. Gdy zainteresował się nim grecki wymiar sprawiedliwości, właściciel przedsiębiorstwa uciekł do Szwajcarii i stamtąd - choć jest poszukiwany listami gończymi - nadal prowadzi działalność. Kieruje już jednak inną firmą, gdyż Adriatic Tankers ogłosiła upadłość. Okazało się, że jest winna 5 mln USD swoim pracownikom. Byli wśród nich Polacy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego