Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.29
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
trzech artykułów, co ma przyczynić się do jego jasności. Bardzo mu jednak do niej daleko. Niezakończony wciąż spór polityczno-semantyczny dotyczy już samego pojęcia "ostentacyjności" symboli religijnych. Zdaniem wielu deputowanych należało wybrać raczej sformułowanie "symbole widoczne". Zaostrzyłoby to wymowę ustawy, ale też wykluczyło interpretacyjną dowolność. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy jednak listy owych ostentacyjnych symboli i strojów, jaką przedstawił minister edukacji. Znalazły się bowiem na niej już nie tylko islamska chusta, żydowska kipa (mycka) i "nienaturalnych rozmiarów" krzyże, gwiazdy Dawida czy islamskie dłonie Fatimy (o tym, jakie rozmiary są "naturalne", mieliby rozstrzygać dyrektorzy szkół), ale i tzw. bandana, broda oraz turban. Bandana to
trzech artykułów, co ma przyczynić się do jego jasności. Bardzo mu jednak do niej daleko. Niezakończony wciąż spór polityczno-semantyczny dotyczy już samego pojęcia "ostentacyjności" symboli religijnych. Zdaniem wielu deputowanych należało wybrać raczej sformułowanie <q><transl>"symbole widoczne"</></>. Zaostrzyłoby to wymowę ustawy, ale też wykluczyło interpretacyjną dowolność. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy jednak listy owych ostentacyjnych symboli i strojów, jaką przedstawił minister edukacji. Znalazły się bowiem na niej już nie tylko islamska chusta, żydowska kipa (mycka) i <q><transl>"nienaturalnych rozmiarów"</></> krzyże, gwiazdy Dawida czy islamskie dłonie Fatimy (o tym, jakie rozmiary są "naturalne", mieliby rozstrzygać dyrektorzy szkół), ale i tzw. bandana, broda oraz turban. Bandana to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego