Typ tekstu: Książka
Autor: Gałczyński Konstanty Ildefons
Tytuł: Poezje
Rok wydania: 1994
Lata powstania: 1928-1953
się...

Cały zespół minus Osiołek Porfirion:
(pokazuje się)

Prof. Bączyński:
i zniknijmy.

Wszyscy minus Porfirion:
(znikają)

Społeczeństwo:
Narrrrrreszcie.
(do Porfiriona)
Ale ty, Porfirionie, co czynić, powiedz, znak ukaż, wskazówkę daj.
Pasterzem bądź, bądź co bądź!

Szloch, ryki, masowa epilepsja.

Osiołek Porfirion
(zakładając binokle):
Wskazówkę dam. Tram ta ra ram.

Napięcie, patologia i wyspiańszczyzna.

Społeczeństwo:
No!

Porfirion
(ryczy):
ZIELONA GĘŚ
NIE ZNA TRWOGI.
MOCZMY NOGI
MOCZMY NOGI.

Społeczeństwo:
Ahaa.
(moczy)

Kurtyna
(basem):
Ale najprzód obowiązek, a dopiero potem przyjemność.
więc najprzód zapada,
a dopiero potem łaskocze frędzelkami stopy
(wyżej wspomniane, boskie, różowe, cijetocijetostopy należą oczywiście
do Hermenegildy)

K. I. Gałczyński
(westchnienie):
Gdybym
się...<br><br>Cały zespół minus Osiołek Porfirion:<br>(pokazuje się)<br><br>Prof. Bączyński:<br> i zniknijmy.<br><br>Wszyscy minus Porfirion:<br>(znikają)<br><br>Społeczeństwo:<br> Narrrrrreszcie.<br>(do Porfiriona)<br> Ale ty, Porfirionie, co czynić, powiedz, znak ukaż, wskazówkę daj.<br>Pasterzem bądź, bądź co bądź!<br><br>Szloch, ryki, masowa epilepsja.<br><br>Osiołek Porfirion<br>(zakładając binokle):<br> Wskazówkę dam. Tram ta ra ram.<br><br>Napięcie, patologia i wyspiańszczyzna.<br><br>Społeczeństwo:<br> No!<br><br>Porfirion<br>(ryczy):<br> ZIELONA GĘŚ<br> NIE ZNA TRWOGI.<br> MOCZMY NOGI<br> MOCZMY NOGI.<br><br>Społeczeństwo:<br> Ahaa.<br>(moczy)<br><br>Kurtyna<br>(basem):<br> Ale najprzód obowiązek, a dopiero potem przyjemność.<br>więc najprzód zapada,<br>a dopiero potem łaskocze frędzelkami stopy<br>(wyżej wspomniane, boskie, różowe, &lt;orig&gt;cijetocijetostopy&lt;/&gt; należą oczywiście<br>do Hermenegildy)<br><br>K. I. Gałczyński<br>(westchnienie):<br> Gdybym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego