Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
debiutancką nieporadność, ale na odwrót - sztywność wybranej formy. Ich powieści są bardzo "polonistyczne", dopięte na ostatni guzik, nierzadko z warsztatem pisarskim na wierzchu i gotowym autokomentarzem. Jeśli nawet ponoszą klęski, są to porażki ambitne - w poszukiwaniu własnego języka.

III. Dwie "rewolucje artystyczne"

W krytyce lat dziewięćdziesiątych pojawiły się nowe, najczęściej pejoratywne quasi-gatunkowe określenia, jak "proza korzenna" (o pisarstwie Olgi Tokarczuk) i "proza menstruacyjna". Autorem tego ostatniego terminu jest Krzysztof Varga, który wewnątrzpowieściową figurę z powieści Izabeli Filipiak Absolutna amnezja ("Policja Menstruacyjna") wykorzystał jako określenie tzw. literatury kobiecej.
Ta kategoria zresztą także nie przystaje do rzeczywistości literackiej lat ostatnich. W tej
debiutancką nieporadność, ale na odwrót - sztywność wybranej formy. Ich powieści są bardzo "polonistyczne", dopięte na ostatni guzik, nierzadko z warsztatem pisarskim na wierzchu i gotowym autokomentarzem. Jeśli nawet ponoszą klęski, są to porażki ambitne - w poszukiwaniu własnego języka.<br><br>&lt;tit&gt;III. Dwie "rewolucje artystyczne"&lt;/&gt;<br><br> W krytyce lat dziewięćdziesiątych pojawiły się nowe, najczęściej pejoratywne quasi-gatunkowe określenia, jak "proza korzenna" (o pisarstwie Olgi Tokarczuk) i "proza menstruacyjna". Autorem tego ostatniego terminu jest Krzysztof Varga, który wewnątrzpowieściową figurę z powieści Izabeli Filipiak Absolutna amnezja ("Policja Menstruacyjna") wykorzystał jako określenie tzw. literatury kobiecej.<br> Ta kategoria zresztą także nie przystaje do rzeczywistości literackiej lat ostatnich. W tej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego