Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
i Lukrecja Borgia publiczność występuje w roli zupełnie innej. W pierwszej z nich poeta dzieli ją na "premierową", zawistną i pruderyjną, i tę prawdziwą, wypełniającą teatr na dalszych przedstawieniach. Wobec widza pełni dramaturg rolę służebną, ale zarazem ma edukować publiczność, bo nader ważny jest społeczny, umoralniający aspekt działalności teatru. Zmiana piorunująca.
Odtąd, od zdjęcia ze sceny sztuki Król się bawi, zaczyna się nowy etap walki Hugo o teatr, zmiana taktyki, ustawiczne balansowanie między twardą wolą dochowania wierności idei wielkiej sztuki i wolności artysty a realnością wymogów, narzucanych przez dyrektorów zespołu i aktorów, przez cenzurę, przez pruderię publiczności.



Rozdział 7 POLSKIE SPRAWY
i Lukrecja Borgia publiczność występuje w roli zupełnie innej. W pierwszej z nich poeta dzieli ją na "premierową", zawistną i pruderyjną, i tę prawdziwą, wypełniającą teatr na dalszych przedstawieniach. Wobec widza pełni dramaturg rolę służebną, ale zarazem ma edukować publiczność, bo nader ważny jest społeczny, umoralniający aspekt działalności teatru. Zmiana piorunująca.<br>Odtąd, od zdjęcia ze sceny sztuki Król się bawi, zaczyna się nowy etap walki Hugo o teatr, zmiana taktyki, ustawiczne balansowanie między twardą wolą dochowania wierności idei wielkiej sztuki i wolności artysty a realnością wymogów, narzucanych przez dyrektorów zespołu i aktorów, przez cenzurę, przez pruderię publiczności.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Rozdział 7 POLSKIE SPRAWY
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego