Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
dostrzega mimiki aktora. Dlatego wszystko, co dzieje się między bohaterami, przełożył na "szeroki plan". U Trelińskiego gra cała scena - scenografia, kostiumy, aktorzy, światła. I to jak gra! Dotąd nikt w Polsce tak odważnie nie obszedł się ze skostniałą konwencją opery. Jej kiczowata sztuczność zderzona ze współczesną techniką i estetyką robi piorunujące wrażenie.

Widzowie "Madame Butterfly" zamiast japońskiej cepelii, kimon i kwiatów wiśni oglądają więc Japonię dyktatorów mody - Kenzo i Miyake. W "Onieginie" (2002) pompatyczny polonez zapisany w didaskaliach zostaje zastąpiony pokazem mody haute couture. Dionizos w "Królu Rogerze" (2000) przybiera postać boga epoki informatycznej, którego symbolizuje deszcz spadających na scenę cyfr
dostrzega mimiki aktora. Dlatego wszystko, co dzieje się między bohaterami, przełożył na "szeroki plan". U Trelińskiego gra cała scena - scenografia, kostiumy, aktorzy, światła. I to jak gra! Dotąd nikt w Polsce tak odważnie nie obszedł się ze skostniałą konwencją opery. Jej kiczowata sztuczność zderzona ze współczesną techniką i estetyką robi piorunujące wrażenie. <br><br>Widzowie "Madame Butterfly" zamiast japońskiej cepelii, kimon i kwiatów wiśni oglądają więc Japonię dyktatorów mody - Kenzo i Miyake. W "Onieginie" (2002) pompatyczny polonez zapisany w didaskaliach zostaje zastąpiony pokazem mody haute couture. Dionizos w "Królu Rogerze" (2000) przybiera postać boga epoki informatycznej, którego symbolizuje deszcz spadających na scenę cyfr
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego