adaptacji do nowego środowiska wizualnomanualnego, jednak wysoka motywacja sprawiała szybsze opanowanie pamięciowe trybu postępowania przy wielokrotnym powtarzaniu operacji. Zdarzało się zaobserwować brak elementarnej znajomości klawiatury, jednak wszyscy ambitnie pracowali nad wyrobieniem przyzwyczajeń i nabraniem wprawy w posługiwaniu się technologią informacyjną. Nieprawidłowe ukształtowane nawyki dotyczyły znajomości klawiatury, operacji na dokumentach i plikach, nieczytanie komunikatów systemu, bądź nawet w ogólności nawyk postępowania "po swojemu", lekceważenia instrukcji i narzuconych wymagań. Niesłychanie trudne jest zmienianie nawyków i mentalności człowieka dorosłego, nawet świadomego potrzeby takich zmian. śmiem wyrazić nadzieję, iż entuzjazm, atmosfera koncentracji, żywiołowość pracy, szczerość i otwartość informacyjna, wielka atrakcyjność tematyki kursu, łatwość osiągnięć i