Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 11.30
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Łatwiej jest zorganizować oddzielne zajęcia dla dzieci dowożonych do szkoły i mieszkających blisko niej. Przy okazji okazuje się, że tworzą się klasy dla dzieci ze wsi i z miasta. To też negatywne zjawisko?

Oczywiście. Od dawna wiadomo, że na szanse edukacyjne ma ogromny wpływ środowisko rodzinne. Dzieci ze wsi częściej pochodzą z rodzin biedniejszych, o gorszym wykształceniu, trudniejszym dostępie do kultury. Wiem, że czasem łatwiej jest zorganizować im oddzielne zajęcia, ale one w stosunku do swoich rówieśników wyraźnie tracą. A o tym, jak działa szkoła, nie powinna decydować wygoda dyrektora i nauczycieli, tylko dobro dziecka.
NOT.



Państwowa Komisja Wyborcza myśli o
Łatwiej jest zorganizować oddzielne zajęcia dla dzieci dowożonych do szkoły i mieszkających blisko niej. Przy okazji okazuje się, że tworzą się klasy dla dzieci ze wsi i z miasta. To też negatywne zjawisko?&lt;/&gt;<br><br>&lt;who2&gt;Oczywiście. Od dawna wiadomo, że na szanse edukacyjne ma ogromny wpływ środowisko rodzinne. Dzieci ze wsi częściej pochodzą z rodzin biedniejszych, o gorszym wykształceniu, trudniejszym dostępie do kultury. Wiem, że czasem łatwiej jest zorganizować im oddzielne zajęcia, ale one w stosunku do swoich rówieśników wyraźnie tracą. A o tym, jak działa szkoła, nie powinna decydować wygoda dyrektora i nauczycieli, tylko dobro dziecka.&lt;/&gt;<br>&lt;au&gt;NOT. &lt;gap&gt;&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="news" sub="home" sex="mf"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;&lt;name type="org"&gt;Państwowa Komisja Wyborcza&lt;/&gt; myśli o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego