Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
właściwościami niskotemperaturowymi (niską temperaturą krzepnięcia oraz małą - w stosunku do olejów mineralnych - lepkością), ułatwiającymi rozruch silnika w niskich temperaturach oraz dużą trwałością.
Na rozpowszechnianie się olejów półsyntetycznych i syntetycznych ma też wpływ ich stosowania na otoczenie: są one w znacznym stopniu biodegradowalne (np. syntetyki oparte na estrach w 75 procentach, podczas gdy oleje mineralne tylko w 20 procentach) a także zmniejszają znacznie toksyczność spalin. Z tego powodu np. już w latach osiemdziesiątych wprowadzono w krajach EWG biodegradowalne oleje do dwusuwowych silników łodzi motorowych i pił łańcuchowych.
Podstawową wadą olejów syntetycznych jest ich cena (35 razy wyższa od ceny olejów mineralnych). Rekompensuje
właściwościami niskotemperaturowymi (niską temperaturą krzepnięcia oraz małą - w stosunku do olejów mineralnych - lepkością), ułatwiającymi rozruch silnika w niskich temperaturach oraz dużą trwałością.<br>Na rozpowszechnianie się olejów półsyntetycznych i syntetycznych ma też wpływ ich stosowania na otoczenie: są one w znacznym stopniu biodegradowalne (np. syntetyki oparte na estrach w 75 procentach, podczas gdy oleje mineralne tylko w 20 procentach) a także zmniejszają znacznie toksyczność spalin. Z tego powodu np. już w latach osiemdziesiątych wprowadzono w krajach EWG biodegradowalne oleje do dwusuwowych silników łodzi motorowych i pił łańcuchowych.<br>Podstawową wadą olejów syntetycznych jest ich cena (35 razy wyższa od ceny olejów mineralnych). Rekompensuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego