Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
stan finansowy przedsiębiorstwa utrzymywany był dzięki znacznej, corocznej dotacji państwowej, zarówno bezpośredniej (budżetowej), jak i ukrytej w regulowanej cenie transportu węgla,
poziom zatrudnienia nie był związany z zakresem działalności, a jednocześnie wszyscy zatrudnieni posiadali wiele przywilejów branżowych, mających rekompensować stosunkowo niskie płace,
kolej przez lata, podobnie jak górnictwo, "obrosła" jednostkami pomocniczymi, zarówno o charakterze zaplecza technicznego, jak i socjalnego (przykładem jest tu oddzielna służba zdrowia), których koszty funkcjonowania spadały na budżet kolei i których liczni pracownicy posiadali większość tych samych, bardzo kosztochłonnych branżowych przywilejów, które posiadali "normalni" kolejarze.
W początku lat osiemdziesiątych przedsiębiorstwo PKP przewoziło ok. 450 mln ton ładunków rocznie
stan finansowy przedsiębiorstwa utrzymywany był dzięki znacznej, corocznej dotacji państwowej, zarówno bezpośredniej (budżetowej), jak i ukrytej w regulowanej cenie transportu węgla,<br>poziom zatrudnienia nie był związany z zakresem działalności, a jednocześnie wszyscy zatrudnieni posiadali wiele przywilejów branżowych, mających rekompensować stosunkowo niskie płace,<br>kolej przez lata, podobnie jak górnictwo, "obrosła" jednostkami pomocniczymi, zarówno o charakterze zaplecza technicznego, jak i socjalnego (przykładem jest tu oddzielna służba zdrowia), których koszty funkcjonowania spadały na budżet kolei i których liczni pracownicy posiadali większość tych samych, bardzo kosztochłonnych branżowych przywilejów, które posiadali "normalni" kolejarze.<br>W początku lat osiemdziesiątych przedsiębiorstwo PKP przewoziło ok. 450 mln ton ładunków rocznie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego