Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
strzeżony i niestrzeżony - musimy osobiście upewnić się, że tory z obu stron są wolne. Podkreśliliśmy to, iż musimy się upewnić osobiście. Chodzi o to, żeby nie polegać, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, na informacji jadącego obok pasażera, że "prawa wolna". Za bezpieczeństwo odpowiedzialny jest całkowicie tylko kierowca.
Istnieje w tej kwestii precedensowe orzeczenie Sądu Najwyższego. Rozpatrywał on rewizję od wyroku Sądu Wojewódzkiego w Szczecinie w sprawie pewnego kierowcy wojskowego, który wjechał samochodem ciężarowym pod pociąg. Otóż kierowca ten, zbliżając się do przejazdu kolejowego, zapytał swojego dysponenta siedzącego obok, czy "prawa wolna". Ten, zdaniem kierowcy, odpowiedział "jedź, jedź", Natomiast sam dysponent na rozprawie
strzeżony i niestrzeżony - musimy osobiście upewnić się, że tory z obu stron są wolne. Podkreśliliśmy to, iż musimy się upewnić osobiście. Chodzi o to, żeby nie polegać, zwłaszcza przy ograniczonej widoczności, na informacji jadącego obok pasażera, że "prawa wolna". Za bezpieczeństwo odpowiedzialny jest całkowicie tylko kierowca. <br>Istnieje w tej kwestii precedensowe orzeczenie Sądu Najwyższego. Rozpatrywał on rewizję od wyroku Sądu Wojewódzkiego w Szczecinie w sprawie pewnego kierowcy wojskowego, który wjechał samochodem ciężarowym pod pociąg. Otóż kierowca ten, zbliżając się do przejazdu kolejowego, zapytał swojego dysponenta siedzącego obok, czy "prawa wolna". Ten, zdaniem kierowcy, odpowiedział "jedź, jedź", Natomiast sam dysponent na rozprawie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego