Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
dokument określający jakość postulowaną dowolnego obiektu zarządzania, pełni funkcję normy. Jednym z problemów leżącym w kompetencjach systemu zarządzającego jest uniknięcie, zasygnalizowanych uprzednio, zagrożeń związanych z normalizacją.
Wysoka ranga nadawana normalizacji we Wspólnocie Europejskiej doprowadziła do tego, że także zarządzanie jakością stało się obiektem normalizacji. W roku 1987 zanotowano fakt bez precedensu - Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ang. International Standards Organization) przyjęła i zaleciła do powszechnego stosowania normy ISO serii 9000-9004 wraz z normą terminologiczną ISO 8402. Normy te zawierały rozwiązania dotyczące zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia jakości. Uregulowania tam zawarte są adekwatne do specyfiki działania przedsiębiorstw produkcyjnych. Mimo opisowego i niezbyt
dokument określający jakość postulowaną dowolnego obiektu zarządzania, pełni funkcję normy. Jednym z problemów leżącym w kompetencjach systemu zarządzającego jest uniknięcie, zasygnalizowanych uprzednio, zagrożeń związanych z normalizacją.<br>Wysoka ranga nadawana normalizacji we Wspólnocie Europejskiej doprowadziła do tego, że także zarządzanie jakością stało się obiektem normalizacji. W roku 1987 zanotowano fakt bez precedensu - Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ang. International Standards Organization) przyjęła i zaleciła do powszechnego stosowania normy ISO serii 9000-9004 wraz z normą terminologiczną ISO 8402. Normy te zawierały rozwiązania dotyczące zarządzania jakością, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia jakości. Uregulowania tam zawarte są adekwatne do specyfiki działania przedsiębiorstw produkcyjnych. Mimo opisowego i niezbyt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego