Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
w jego odbiór, kierując swą uwagę w stronę tekstu - albo zaczyna interesować się czymś innym. Tekst jest tym elementem wiadomości reklamowej, który jest istotny dla osoby o określonym poziomie zainteresowania komunikowaną treścią. Silna rozbudowa tekstu zakłada kontakt z odbiorcą zaangażowanym, a celem jego konstrukcji jest pogłębienie tego zaangażowania i bardziej precyzyjnego ukierunkowania odbioru zapisanych informacji, niż ma to miejsce w przypadku sloganu, obrazu oraz formy komunikatu. Tekst to oczywiście komunikat werbalny, a więc kodowany w sposób najbliższy naszym potocznym doświadczeniom komunikacyjnym. Jednak w porównaniu z wypowiedziami oraz tekstami powstającymi bez presji pojemności i uwzględniania wpływu dekoncentracji uwagi odbiorcy, tekst reklamowy jest
w jego odbiór, kierując swą uwagę w stronę tekstu - albo zaczyna interesować się czymś innym. Tekst jest tym elementem wiadomości reklamowej, który jest istotny dla osoby o określonym poziomie zainteresowania komunikowaną treścią. Silna rozbudowa tekstu zakłada kontakt z odbiorcą zaangażowanym, a celem jego konstrukcji jest pogłębienie tego zaangażowania i bardziej precyzyjnego ukierunkowania odbioru zapisanych informacji, niż ma to miejsce w przypadku sloganu, obrazu oraz formy komunikatu. Tekst to oczywiście komunikat werbalny, a więc kodowany w sposób najbliższy naszym potocznym doświadczeniom komunikacyjnym. Jednak w porównaniu z wypowiedziami oraz tekstami powstającymi bez presji pojemności i uwzględniania wpływu dekoncentracji uwagi odbiorcy, tekst reklamowy jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego