Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
silników spalinowych, a mianowicie to, że duże moce można uzyskać jedynie przy dużych prędkościach obrotowych. Silniki z zapłonem samoczynnym mają tendencję do niekontrolowanego zwiększania prędkości obrotowej. Aby zapobiec temu zjawisku, ich pompy wtryskowe są wyposażane w odpowiednie regulatory, których działanie sprowadza się do zmniejszania ilości paliwa podawanego do silnika, jeśli prędkość obrotowa przekroczy ustaloną wartość. Wskutek takiego działania moment obrotowy i moc silnika gwałtownie maleją, osiągając najniższe wartości przy maksymalnej prędkości obrotowej.
Charakterystyka silnika wyposażonego w regulator prędkości obrotowej jest przedstawiona na rys. 14.4.
W zakresie ograniczonym punktami 13, odpowiada ona pełnej dawce paliwa dostarczanej przez pompę wtryskową do cylindrów silnika
silników spalinowych, a mianowicie to, że duże moce można uzyskać jedynie przy dużych prędkościach obrotowych. Silniki z zapłonem samoczynnym mają tendencję do niekontrolowanego zwiększania prędkości obrotowej. Aby zapobiec temu zjawisku, ich pompy wtryskowe są wyposażane w odpowiednie regulatory, których działanie sprowadza się do zmniejszania ilości paliwa podawanego do silnika, jeśli prędkość obrotowa przekroczy ustaloną wartość. Wskutek takiego działania moment obrotowy i moc silnika gwałtownie maleją, osiągając najniższe wartości przy maksymalnej prędkości obrotowej.<br>Charakterystyka silnika wyposażonego w regulator prędkości obrotowej jest przedstawiona na rys. 14.4.<br>W zakresie ograniczonym punktami 13, odpowiada ona pełnej dawce paliwa dostarczanej przez pompę wtryskową do cylindrów silnika
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego