Typ tekstu: Książka
Autor: Zielińska Teresa
Tytuł: Maszyny kroczące
Rok: 2003
uwzględniany jest błąd pozycji, sterownik może generować sygnał sterujący napięciem zasilania silnika (czyli sygnał wpływający na prędkość obrotową, ale obliczany na podstawie błędu pozycji) czy też sygnał proporcjonalny do prądu w obwodzie silnika (czyli ustalający wartość momentu napędowego). W tak zwanym sterowaniu prędkością, gdy w układzie sterującym zadawana jest tylko prędkość obrotowa, a cyfrowy sterownik ze sprzężeniem pozycyjnym oblicza prędkość rzeczywistą, sygnał sterujący jest bezpośrednio proporcjonalny do błędu prędkości.
Stabilizacja prądu silnika zalecana jest przy sterowaniu momentem napędowym,
sprzężenie tachometryczne (prędkościowe) przy sygnale sterującym proporcjonalnym do prędkości, a kompensacja i×R przy sygnale określającym napięcie zasilania silnika.
W większości cyfrowych sterowników wykorzystujących
uwzględniany jest błąd pozycji, sterownik może generować sygnał sterujący napięciem zasilania silnika (czyli sygnał wpływający na prędkość obrotową, ale obliczany na podstawie błędu pozycji) czy też sygnał proporcjonalny do prądu w obwodzie silnika (czyli ustalający wartość momentu napędowego). W tak zwanym sterowaniu prędkością, gdy w układzie sterującym zadawana jest tylko prędkość obrotowa, a cyfrowy sterownik ze sprzężeniem pozycyjnym oblicza prędkość rzeczywistą, sygnał sterujący jest bezpośrednio proporcjonalny do błędu prędkości. <br>Stabilizacja prądu silnika zalecana jest przy sterowaniu momentem napędowym, <br>sprzężenie tachometryczne (prędkościowe) przy sygnale sterującym proporcjonalnym do prędkości, a kompensacja i×R przy sygnale określającym napięcie zasilania silnika. <br>W większości cyfrowych sterowników wykorzystujących
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego