Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
11.4.Równania ruchu obrotowego nadwozia koparki
11.4.1. Uwagi ogólne
W procesie obrotu nadwozia zawsze występują trzy fazy: faza rozruchu, ruchu ustalonego i hamowania.
Faza rozruchu charakteryzuje się zmiennością parametrów opisywanego procesu, przede wszystkim zmienia się prędkość kątowa nadwozia, która rośnie od zera do wartości nominalnej. Charakter zmian prędkości kątowej zależy od przebiegu momentu napędowego rozwijanego przez mechanizmu obrotu i od charakteru oporów ruchu. W najprostszych rozwiązaniach konstrukcyjnych, moment obrotowy jest stały i wówczas prędkość kątowa nadwozia zmienia się liniowo.
Po osiągnięciu nominalnej prędkości obrotowej, następuje faza ruchu ustalonego, w której następuje zrównoważenie momentu napędowego rozwijanego przez mechanizm obrotu z
11.4.Równania ruchu obrotowego nadwozia koparki&lt;/&gt;<br>&lt;tit1&gt;11.4.1. Uwagi ogólne&lt;/&gt;<br>W procesie obrotu nadwozia zawsze występują trzy fazy: faza rozruchu, ruchu ustalonego i hamowania.<br>Faza rozruchu charakteryzuje się zmiennością parametrów opisywanego procesu, przede wszystkim zmienia się prędkość kątowa nadwozia, która rośnie od zera do wartości nominalnej. Charakter zmian prędkości kątowej zależy od przebiegu momentu napędowego rozwijanego przez mechanizmu obrotu i od charakteru oporów ruchu. W najprostszych rozwiązaniach konstrukcyjnych, moment obrotowy jest stały i wówczas prędkość kątowa nadwozia zmienia się liniowo.<br>Po osiągnięciu nominalnej prędkości obrotowej, następuje faza ruchu ustalonego, w której następuje zrównoważenie momentu napędowego rozwijanego przez mechanizm obrotu z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego