Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
w gałęzi roboczej obwodu mechanizmu obrotu, Q natężenie wydajności strumienia oleju tłoczonego przez pompę do tej gałęzi.
Dzięki temu zapewnia się stałą wartość mocy dostarczanej do silnika mechanizmu obrotu, niezależnie od obciążenia układu.
Omawiany mechanizm charakteryzuje się tym, że w trakcie rozruchu nadwozia wartość momentu obrotowego jest odwrotnie proporcjonalna do prędkości obrotowej nadwozia. Z tego powodu rozruch odbywa się płynnie, bez nadmiernych strat energetycznych.
Mechanizm obrotu nadwozia z zamkniętą przekładnią hydrostatyczną (rys. 11.5) jest zwykle stosowany w największych maszynach. Zakres zastosowania takiego rozwiązania konstrukcyjnego, jest uwarunkowany ceną tego typu przekładni. W przypadku maszyn małych, omawiane rozwiązanie układu napędowego mechanizmu obrotu byłoby
w gałęzi roboczej obwodu mechanizmu obrotu, Q natężenie wydajności strumienia oleju tłoczonego przez pompę do tej gałęzi.<br>Dzięki temu zapewnia się stałą wartość mocy dostarczanej do silnika mechanizmu obrotu, niezależnie od obciążenia układu.<br>Omawiany mechanizm charakteryzuje się tym, że w trakcie rozruchu nadwozia wartość momentu obrotowego jest odwrotnie proporcjonalna do prędkości obrotowej nadwozia. Z tego powodu rozruch odbywa się płynnie, bez nadmiernych strat energetycznych.<br>Mechanizm obrotu nadwozia z zamkniętą przekładnią hydrostatyczną (rys. 11.5) jest zwykle stosowany w największych maszynach. Zakres zastosowania takiego rozwiązania konstrukcyjnego, jest uwarunkowany ceną tego typu przekładni. W przypadku maszyn małych, omawiane rozwiązanie układu napędowego mechanizmu obrotu byłoby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego