Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
wszystkim zmienia się prędkość kątowa nadwozia, która rośnie od zera do wartości nominalnej. Charakter zmian prędkości kątowej zależy od przebiegu momentu napędowego rozwijanego przez mechanizmu obrotu i od charakteru oporów ruchu. W najprostszych rozwiązaniach konstrukcyjnych, moment obrotowy jest stały i wówczas prędkość kątowa nadwozia zmienia się liniowo.
Po osiągnięciu nominalnej prędkości obrotowej, następuje faza ruchu ustalonego, w której następuje zrównoważenie momentu napędowego rozwijanego przez mechanizm obrotu z oporami ruchu. W prawidłowo prowadzonym procesie obrotu nadwozia jest to faza najkrótsza. W fazie hamowania następuje stopniowe zmniejszanie prędkości kątowej nadwozia od wartości nominalnej do zera. Jego energia kinetyczna jest rozpraszana i zamieniana na ciepło
wszystkim zmienia się prędkość kątowa nadwozia, która rośnie od zera do wartości nominalnej. Charakter zmian prędkości kątowej zależy od przebiegu momentu napędowego rozwijanego przez mechanizmu obrotu i od charakteru oporów ruchu. W najprostszych rozwiązaniach konstrukcyjnych, moment obrotowy jest stały i wówczas prędkość kątowa nadwozia zmienia się liniowo.<br>Po osiągnięciu nominalnej prędkości obrotowej, następuje faza ruchu ustalonego, w której następuje zrównoważenie momentu napędowego rozwijanego przez mechanizm obrotu z oporami ruchu. W prawidłowo prowadzonym procesie obrotu nadwozia jest to faza najkrótsza. W fazie hamowania następuje stopniowe zmniejszanie prędkości kątowej nadwozia od wartości nominalnej do zera. Jego energia kinetyczna jest rozpraszana i zamieniana na ciepło
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego