Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
ruchu obrotowego. Występuje tu pozorny paradoks, polegający na tym, iż zmniejszenie przełożenia powodujące zmniejszenie nominalnej prędkości obrotowej nadwozia, prowadzi do skrócenia czasu trwania obrotu. Zjawisko to pogłębia się w miarę zmniejszania się kąta obrotu nadwozia w cyklu roboczym koparki. Należy tu podkreślić, że przełożenie mechanizmu obrotu jest rozumiane jako stosunek prędkości obrotowej nadwozia do prędkości obrotowej silnika hydraulicznego napędzającego mechanizm obrotu (punkt 11.2). Innym kierunkiem działań, prowadzących do skrócenia czasu trwania obrotu, jest podnoszenie ciśnienia w układzie hydraulicznym i wybór silników hydraulicznych o większej chłonności jednostkowej. Taki kierunek działań również prowadzi do zmniejszenia nominalnej prędkości obrotowej nadwozia.
Oba kierunki działań mają
ruchu obrotowego. Występuje tu pozorny paradoks, polegający na tym, iż zmniejszenie przełożenia powodujące zmniejszenie nominalnej prędkości obrotowej nadwozia, prowadzi do skrócenia czasu trwania obrotu. Zjawisko to pogłębia się w miarę zmniejszania się kąta obrotu nadwozia w cyklu roboczym koparki. Należy tu podkreślić, że przełożenie mechanizmu obrotu jest rozumiane jako stosunek prędkości obrotowej nadwozia do prędkości obrotowej silnika hydraulicznego napędzającego mechanizm obrotu (punkt 11.2). Innym kierunkiem działań, prowadzących do skrócenia czasu trwania obrotu, jest podnoszenie ciśnienia w układzie hydraulicznym i wybór silników hydraulicznych o większej chłonności jednostkowej. Taki kierunek działań również prowadzi do zmniejszenia nominalnej prędkości obrotowej nadwozia.<br>Oba kierunki działań mają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego