Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
obrotowy silnika nie zależałby od prędkości obrotowej silnika, a jego moc rosłaby proporcjonalnie do tej prędkości (rys. 14.2). Jest to założenie czysto teoretyczne. W rzeczywistości, zarówno ilość paliwa dostarczana do cylindrów jak i też sprawność procesów zachodzących wewnątrz cylindrów zmienia się wraz z prędkością obrotową. Dlatego tylko przy określonej prędkości obrotowej silnika sprawność całego procesu przemiany energii osiąga swoją największą wartość. Przy niższej i wyższej prędkości obrotowej sprawność jest niższa. Z tego powodu rzeczywista charakterystyka silnika ma przebieg krzywoliniowy (rys. 14.3). Wynika z niej jedna z najbardziej charakterystycznych cech silników spalinowych, a mianowicie to, że duże moce można uzyskać jedynie
obrotowy silnika nie zależałby od prędkości obrotowej silnika, a jego moc rosłaby proporcjonalnie do tej prędkości (rys. 14.2). Jest to założenie czysto teoretyczne. W rzeczywistości, zarówno ilość paliwa dostarczana do cylindrów jak i też sprawność procesów zachodzących wewnątrz cylindrów zmienia się wraz z prędkością obrotową. Dlatego tylko przy określonej prędkości obrotowej silnika sprawność całego procesu przemiany energii osiąga swoją największą wartość. Przy niższej i wyższej prędkości obrotowej sprawność jest niższa. Z tego powodu rzeczywista charakterystyka silnika ma przebieg krzywoliniowy (rys. 14.3). Wynika z niej jedna z najbardziej charakterystycznych cech silników spalinowych, a mianowicie to, że duże moce można uzyskać jedynie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego