Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
na uszkodzenie alternatora (względnie, czasem przekaźnika lampki).



NIE WSZYSTKIE TRZY FAZY



Prąd alternatora jest sumą prądów wytwarzanych w trzech jego fazach. O ile, wskutek przerwy w obwodzie uzwojeń lub uszkodzenia diod prostowniczych, będą działać tylko dwie fazy (lub nawet tylko jedna), prąd alternatora osiągnie właściwą wartość dopiero przy znacznie większej prędkości obrotowej. I wtedy dopiero lampka zgaśnie.
Lampka kontroli ładowania nie będzie gasnąć, względnie będzie gasnąć dopiero przy szybkich obrotach silnika, także w przypadku wadliwego działania regulatora napięcia (podobnego jak przy prądnicy prądu stałego), doprowadzającego zbyt słaby prąd do uzwojenia wzbudzenia.
Dużo gorzej, bo nie wskaże na to lampka kontroli ładowania ani
na uszkodzenie alternatora (względnie, czasem przekaźnika lampki). <br><br><br><br>&lt;tit&gt;NIE WSZYSTKIE TRZY FAZY&lt;/&gt;<br><br><br><br>Prąd alternatora jest sumą prądów wytwarzanych w trzech jego fazach. O ile, wskutek przerwy w obwodzie uzwojeń lub uszkodzenia diod prostowniczych, będą działać tylko dwie fazy (lub nawet tylko jedna), prąd alternatora osiągnie właściwą wartość dopiero przy znacznie większej prędkości obrotowej. I wtedy dopiero lampka zgaśnie. <br>Lampka kontroli ładowania nie będzie gasnąć, względnie będzie gasnąć dopiero przy szybkich obrotach silnika, także w przypadku wadliwego działania regulatora napięcia (podobnego jak przy prądnicy prądu stałego), doprowadzającego zbyt słaby prąd do uzwojenia wzbudzenia. <br>Dużo gorzej, bo nie wskaże na to lampka kontroli ładowania ani
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego