Typ tekstu: Książka
Autor: Zielińska Teresa
Tytuł: Maszyny kroczące
Rok: 2003
Sprzężenie tachometryczne (prędkościowe) polega na generowaniu przez prądnicę
tachometryczną połączoną z wałem silnika napięcia proporcjonalnego do prędkości obrotowej.
Porównanie tego napięcia z napięciem sterującym silnikiem daje sygnał błędu.
Jak widać, sprzężenie realizowane jest też sprzętowo. To sprzężenie zwrotne stosuje się w systemach, gdzie istotny jest precyzyjny pomiar oraz utrzymanie zadanej prędkości obrotowej (sprzężenie od prędkości). Wadą są duże wymiary urządzenia oraz jego niedługi czas życia.
Kolejny rodzaj sprzężenia zwrotnego to tzw. kompensacja i × R (natężenie, rezystancja).
Przy zmianie obciążenia silnika zmienia się prąd i (moment generowany przez
silnik jest proporcjonalny do natężenia prądu). Stąd też, przy obciążeniu, napięcie w obwodzie silnika jest
Sprzężenie tachometryczne (prędkościowe) polega na generowaniu przez prądnicę <br>tachometryczną połączoną z wałem silnika napięcia proporcjonalnego do prędkości obrotowej. <br>Porównanie tego napięcia z napięciem sterującym silnikiem daje sygnał błędu. <br>Jak widać, sprzężenie realizowane jest też sprzętowo. To sprzężenie zwrotne stosuje się w systemach, gdzie istotny jest precyzyjny pomiar oraz utrzymanie zadanej prędkości obrotowej (sprzężenie od prędkości). Wadą są duże wymiary urządzenia oraz jego niedługi czas życia. <br>Kolejny rodzaj sprzężenia zwrotnego to tzw. kompensacja i × R (natężenie, rezystancja). <br>Przy zmianie obciążenia silnika zmienia się prąd i (moment generowany przez <br>silnik jest proporcjonalny do natężenia prądu). Stąd też, przy obciążeniu, napięcie w obwodzie silnika jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego