Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Tylko awaria skrzyni biegów spowodowała, że dojechał do mety jako drugi, tuż za zwycięskim Bentleyem.
Niestety, samochody nie znajdowały zbyt wielu nabywców. Rekordowy był rok 1926, kiedy sprzedano 5000 aut, ale później nigdy już nie udało się powtórzyć tego sukcesu. W dwa lata później produkcja spadła o połowę. Konkurencja wprowadzała nowe, wielocylindrowe silniki, na które Stutza nie było stać. Opracowano za to nową głowicę. Miała ona dwa wałki rozrządu i 4 zawory na cylinder. Bearcat, wyposażony w 156-konny silnik z taką głowicą, nazwany DV 32 (Dual Valves - podwójne zawory), rozpędzał się do prędkości ponad
24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Tylko awaria skrzyni biegów spowodowała, że dojechał do mety jako drugi, tuż za zwycięskim Bentleyem.<br>Niestety, samochody nie znajdowały zbyt wielu nabywców. Rekordowy był rok 1926, kiedy sprzedano 5000 aut, ale później nigdy już nie udało się powtórzyć tego sukcesu. W dwa lata później produkcja spadła o połowę. Konkurencja wprowadzała nowe, wielocylindrowe silniki, na które Stutza nie było stać. Opracowano za to nową głowicę. Miała ona dwa wałki rozrządu i 4 zawory na cylinder. Bearcat, wyposażony w 156-konny silnik z taką głowicą, nazwany DV 32 (Dual Valves - podwójne zawory), rozpędzał się do prędkości ponad
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego