Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
jako osoby dojrzałe i odpowiedzialne - stymulując w ten sposób ich samodzielne zainteresowania: i rozwijając ich aktywność umysłową. Praca badawcza i dydaktyka wiązały się zatem jak najściślej.
System ten miał oczywiście także swoje złe strony. Studentowi, który nie wyrobił w sobie koniecznej dojrzałości umysłowej, mogło grozić niebezpieczeństwo zagubienia się w bogactwie proponowanego mu jadłospisu, zwłaszcza gdy nie potrafił samodzielnie wypełnić luk i np. poznawszy dokładnie twórczość Goszczyńskiego czy Prusa oraz zgłębiwszy tajniki konfederacji barskiej nie przemyślał samodzielnie problematyki ogólniejszej: romantyzmu czy pozytywizmu i na odwrót - wysłuchawszy wykładu o idealizmie nie bardzo umiał przenieść zdobytej wiedzy na konkretne dzieło, na "Panią Bovary" czy
jako osoby dojrzałe i odpowiedzialne - stymulując w ten sposób ich samodzielne zainteresowania: i rozwijając ich aktywność umysłową. Praca badawcza i dydaktyka wiązały się zatem jak najściślej.<br>System ten miał oczywiście także swoje złe strony. Studentowi, który nie wyrobił w sobie koniecznej dojrzałości umysłowej, mogło grozić niebezpieczeństwo zagubienia się w bogactwie proponowanego mu jadłospisu, zwłaszcza gdy nie potrafił samodzielnie wypełnić luk i np. poznawszy dokładnie twórczość Goszczyńskiego czy Prusa oraz zgłębiwszy tajniki konfederacji barskiej nie przemyślał samodzielnie problematyki ogólniejszej: romantyzmu czy pozytywizmu i na odwrót - wysłuchawszy wykładu o idealizmie nie bardzo umiał przenieść zdobytej wiedzy na konkretne dzieło, na "Panią Bovary" czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego