Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 46
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
trzeba opisać i wyjaśnić.
Oczywiście, pogląd ten chrześcijaństwo dzieliło z całą myślą klasyczną, gdzie człowiek był rozpatrywany jako część Kosmosu.
Antropologia, jaką odnajdujemy na kartach prac profesora Karola Wojtyły, jest nie tylko kontynuacją pewnej wizji metafizycznej, gdzie człowiek jest tylko partykularyzacją pewnego typu bytu, zwierzęciem o osobliwym znamieniu rationale.
Wręcz przeciwnie, to samo doświadczenie człowieczeństwa jest czymś fundamentalnym, jest punktem wyjścia.
W artykule publikowanym niegdyś na łamach "Znaku", kardynał Wojtyła pisał, iż nie możemy przekreślić tego, co o człowieku mówi nowoczesna filozofia świadomości.
Omawiana książka jeszcze raz to potwierdza.
Fakt otwarcia na filozofię świadomości nie oznacza wszak zamknięcia się na tradycję
trzeba opisać i wyjaśnić.<br>Oczywiście, pogląd ten chrześcijaństwo dzieliło z całą myślą klasyczną, gdzie człowiek był rozpatrywany jako część Kosmosu.<br>Antropologia, jaką odnajdujemy na kartach prac profesora Karola Wojtyły, jest nie tylko kontynuacją pewnej wizji metafizycznej, gdzie człowiek jest tylko partykularyzacją pewnego typu bytu, zwierzęciem o osobliwym znamieniu &lt;orig&gt;rationale&lt;/&gt;.<br>Wręcz przeciwnie, to samo doświadczenie człowieczeństwa jest czymś fundamentalnym, jest punktem wyjścia.<br>W artykule publikowanym niegdyś na łamach "Znaku", kardynał Wojtyła pisał, iż nie możemy przekreślić tego, co o człowieku mówi nowoczesna filozofia świadomości.<br>Omawiana książka jeszcze raz to potwierdza.<br>Fakt otwarcia na filozofię świadomości nie oznacza wszak zamknięcia się na tradycję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego