Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
przedstawionych (koniecznie w liczbie mnogiej), następstwa ich "pojawiania się i znikania" - pozwala dostrzec różnicę między Miastem zwiedzanym a tym, do którego bohater powraca. To pierwsze uosabia muzyka wyrażająca "czarną duszę" kompozytora i wykonawcy. Przy czym, by móc ją wyrazić, muzyk powinien - Scott Joplin dixit - wystrzegać się szybkości. Znamieniem drugiego są - przeciwnie - nieskończona szybkość i absolutne możliwości lokomocyjne. Jego "mechaniczność" oznacza również "bezduszność", nieistotowość. Jest on wyłącznie reprodukcją określonej matrycy, arbitralnie obranej konwencji narracyjnej, która generuje konwencjonalnych bohaterów. Podobnie podróż bohatera-turysty jest powtórzeniem cudzych podróży, "podróży" autorów książek-przewodników, a opowiadanie o wyprawach Enda - parafrazą, streszczeniem lub przytaczaniem cudzych opowieści.
W
przedstawionych (koniecznie w liczbie mnogiej), następstwa ich "pojawiania się i znikania" - pozwala dostrzec różnicę między Miastem zwiedzanym a tym, do którego bohater powraca. To pierwsze uosabia muzyka wyrażająca "czarną duszę" kompozytora i wykonawcy. Przy czym, by móc ją wyrazić, muzyk powinien - Scott Joplin dixit - wystrzegać się szybkości. Znamieniem drugiego są - przeciwnie - nieskończona szybkość i absolutne możliwości lokomocyjne. Jego "mechaniczność" oznacza również "bezduszność", nieistotowość. Jest on wyłącznie reprodukcją określonej matrycy, arbitralnie obranej konwencji narracyjnej, która generuje konwencjonalnych bohaterów. Podobnie podróż bohatera-turysty jest powtórzeniem cudzych podróży, "podróży" autorów książek-przewodników, a opowiadanie o wyprawach Enda - parafrazą, streszczeniem lub przytaczaniem cudzych opowieści.<br>W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego