Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
jest agresywny i niebezpieczny.
2. Liberalizm ekonomiczny i polityczny jako technika życia
społecznego (demokracja jako podstawowy mechanizm polityczny, wolny
rynek jako podstawowy sposób kierowania produkcją i wymianą) nie jest
przeciwnikiem Kościoła. Staje się nim, gdy z techniki przeradza się w
ideologię - przekonanie, że samoczynnie rozwiąże wszystkie problemy
człowieka.
3. Prawdziwym przeciwnikiem Kościoła i chrześcijaństwa jest
liberalizm kulturowy (można też mówić o libertynizmie czy
permisywizmie), dogmatycznie zakładający względność wszystkich kultur i
religii, a stąd i relatywizm norm moralnych.
4. Krytykując społeczeństwo liberalne, trzeba też - wzorem Ojców
Kościoła ceniących wiele osiągnięć starożytnej Grecji oraz Rzymu -
dostrzec jego pozytywy. Choćby docenienie indywidualnej wolności,
zasadę
jest agresywny i niebezpieczny.<br> 2. Liberalizm ekonomiczny i polityczny jako technika życia<br>społecznego (demokracja jako podstawowy mechanizm polityczny, wolny<br>rynek jako podstawowy sposób kierowania produkcją i wymianą) nie jest<br>przeciwnikiem Kościoła. Staje się nim, gdy z techniki przeradza się w<br>ideologię - przekonanie, że samoczynnie rozwiąże wszystkie problemy<br>człowieka.<br> 3. Prawdziwym przeciwnikiem Kościoła i chrześcijaństwa jest<br>liberalizm kulturowy (można też mówić o libertynizmie czy<br>permisywizmie), dogmatycznie zakładający względność wszystkich kultur i<br>religii, a stąd i relatywizm norm moralnych.<br> 4. Krytykując społeczeństwo liberalne, trzeba też - wzorem Ojców<br>Kościoła ceniących wiele osiągnięć starożytnej Grecji oraz Rzymu -<br>dostrzec jego pozytywy. Choćby docenienie indywidualnej wolności,<br>zasadę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego