Typ tekstu: Książka
Autor: Rożek Michał
Tytuł: Symbolika i magia Krakowa
Rok: 2000
kości, lecz przedmiotem studiów stały się dopiero w XVIII stuleciu, zawsze bowiem frapowały przyrodników. Jezuita, ksiądz Gabriel Rzączyński w dziele zatytułowanym "Actuarium Historiae naturalis Regni Poloniae" (Gdańsk 1742), a w ślad po nim Stanisław Duńczewski w "Kalendarzu Polskim i Ruskim na rok 1767" pisał, że są to - kości olbrzymów, wykopane przed wiekami, które na pamiątkę zawieszono przed katedrą na Wawelu.
Zupełnie odmienną, aczkolwiek zbliżoną do współczesnej, interpretację przyjęto - dla naszych kości - w XIX stuleciu. Z początkiem wieku opisał je Stanisław Staszic; za jego wywodami poszli inni. Oto znany historyk i miłośnik Krakowa Ambroży Grabowski w pracy "Historyczny opis miasta Krakowa" (1822), a
kości, lecz przedmiotem studiów stały się dopiero w XVIII stuleciu, zawsze bowiem frapowały przyrodników. Jezuita, ksiądz Gabriel Rzączyński w dziele zatytułowanym "Actuarium Historiae naturalis Regni Poloniae" (Gdańsk 1742), a w ślad po nim Stanisław Duńczewski w "Kalendarzu Polskim i Ruskim na rok 1767" pisał, że są to - &lt;hi&gt;kości olbrzymów&lt;/hi&gt;, wykopane przed wiekami, które na pamiątkę zawieszono przed katedrą na Wawelu.<br>Zupełnie odmienną, aczkolwiek zbliżoną do współczesnej, interpretację przyjęto - dla naszych kości - w XIX stuleciu. Z początkiem wieku opisał je Stanisław Staszic; za jego wywodami poszli inni. Oto znany historyk i miłośnik Krakowa Ambroży Grabowski w pracy "Historyczny opis miasta Krakowa" (1822), a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego