Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2930
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Nazca. Kiedy je znalazł, wchodził w środek dzieła, ale i tak nie obejmował całości. Był w wewnątrz i poddawał się działaniu magicznych kręgów, ziemnych nasypów. Artyści stali się szamanami, zaklinającymi przestrzeń i naturę, nawet tę "martwą", geologiczną naturę Ziemi.
Głębokich wykopów "Podwójnego negatywu" M. Heizera (1969-1970) nie wykonały, jak przed wiekami, setki niewolników. Zrobiły to ciężkie koparki.
Na miejscu i na wynos
Robert Smithson na przemiany współczesnej cywilizacji patrzył z perspektywy artysty i geologa zarazem: "Dlaczego zajmować się ciągle tylko ostatnimi dwoma tysiącami lat, skoro można mówić o trwającej przeszło dwieście milionów lat historii Ziemi?". Swoje prace dzielił na sites i
Nazca&lt;/&gt;. Kiedy je znalazł, wchodził w środek dzieła, ale i tak nie obejmował całości. Był w wewnątrz i poddawał się działaniu magicznych kręgów, ziemnych nasypów. Artyści stali się szamanami, zaklinającymi przestrzeń i naturę, nawet tę "martwą", geologiczną naturę Ziemi. <br>Głębokich wykopów &lt;name type="tit"&gt;"Podwójnego negatywu"&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;M. Heizera&lt;/&gt; (1969-1970) nie wykonały, jak przed wiekami, setki niewolników. Zrobiły to ciężkie koparki.<br>&lt;tit1&gt;Na miejscu i na wynos&lt;/&gt;<br>&lt;name type="person"&gt;Robert Smithson&lt;/&gt; na przemiany współczesnej cywilizacji patrzył z perspektywy artysty i geologa zarazem: &lt;q&gt;"Dlaczego zajmować się ciągle tylko ostatnimi dwoma tysiącami lat, skoro można mówić o trwającej przeszło dwieście milionów lat historii Ziemi?"&lt;/&gt;. Swoje prace dzielił na &lt;foreign lang="eng"&gt;sites&lt;/&gt; i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego