Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 48
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
przeklętą sprzecznością z naturą". Co więcej, wrzucił sztukę do ognia z okrzykiem: "Nie wystawię jej, chociaż domaga się tego pół Weimaru". Goethe słowa dotrzymał i "Kasi z Heilbronn" nie wystawił. Można by rzec, że jego klątwa skutecznie odstręczyła od tego tekstu polskich tłumaczy i inscenizatorów. Nie licząc dwóch XIX-wiecznych przeróbek wystawionych w polskim teatrze we Lwowie (1826 i 1853), tak dalekich od oryginału, że właściwie trudno kojarzyć je z nazwiskiem Kleista, oraz niemieckiej prapremiery, która miała miejsce we Wrocławiu w roku 1817, "Kasia" w Polsce pozostała właściwie nieznana. Na szczęście niebawem Wrocław po raz drugi przysłuży się Kleistowi. Teatr Polski
przeklętą sprzecznością z naturą". Co więcej, wrzucił sztukę do ognia z okrzykiem: "Nie wystawię jej, chociaż domaga się tego pół Weimaru". Goethe słowa dotrzymał i "Kasi z Heilbronn" nie wystawił. Można by rzec, że jego klątwa skutecznie odstręczyła od tego tekstu polskich tłumaczy i inscenizatorów. Nie licząc dwóch XIX-wiecznych przeróbek wystawionych w polskim teatrze we Lwowie (1826 i 1853), tak dalekich od oryginału, że właściwie trudno kojarzyć je z nazwiskiem Kleista, oraz niemieckiej prapremiery, która miała miejsce we Wrocławiu w roku 1817, "Kasia" w Polsce pozostała właściwie nieznana. Na szczęście niebawem Wrocław po raz drugi przysłuży się Kleistowi. Teatr Polski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego