Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
formułował podobne zarzuty, jakie wyrażali wobec własnych teatrów narodowych Niemcy, Francuzi, Polacy. Uskarżał się na dominację "efektów" (które powinno się pozostawić teatrom lalkowym) i machin, twierdził, że w tej konkurencji giną walory dzieła poetyckiego, że wszystko poza właściwym kostiumem i teatralnym decorum jest zbędne z punktu widzenia dramatu, a niepotrzebnie przyciąga uwagę widza; określał to jako rywalizację między malarzem dekoracji i stolarzem, która nie może zadowolić ani genialnego aktora, ani autora. Ogrom sal w Covent Garden i Drury Lane, mimo nieznacznego zmniejszenia liczby miejsc po pożarach, powodował unicestwianie efektów gry; mimika stała się niezauważalna. Inni krytycy teatralni także zwracali uwagę na dwoiste
formułował podobne zarzuty, jakie wyrażali wobec własnych teatrów narodowych Niemcy, Francuzi, Polacy. Uskarżał się na dominację "efektów" (które powinno się pozostawić teatrom lalkowym) i machin, twierdził, że w tej konkurencji giną walory dzieła poetyckiego, że wszystko poza właściwym kostiumem i teatralnym decorum jest zbędne z punktu widzenia dramatu, a niepotrzebnie przyciąga uwagę widza; określał to jako rywalizację między malarzem dekoracji i stolarzem, która nie może zadowolić ani genialnego aktora, ani autora. Ogrom sal w Covent Garden i Drury Lane, mimo nieznacznego zmniejszenia liczby miejsc po pożarach, powodował unicestwianie efektów gry; mimika stała się niezauważalna. Inni krytycy teatralni także zwracali uwagę na dwoiste
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego