Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 09.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
dłoń Malczewskiego, zaś z Witkacym - jako młody kolega po fachu - dyskutować o sztuce. Eugeniusz Markowski, absolutny nestor polskiej sztuki (ur. 1912!), pokazuje od 3 września swe prace w krakowskiej Galerii AG. Nawet w obfitości różnych dzieł trudno byłoby jego prace przeoczyć lub z czymkolwiek pomylić. Ekspresyjność i żywiołowość tego malarstwa przyciągają uwagę. Artystę zawsze interesowało to co jak najdalsze od letniości: namiętności, wybujała, na granicy perwersji, erotyka, drastyczna brutalność. Zderzając to, co w człowieku pierwotne, instynktowne, archetypiczne z kolejnymi plastrami kultury i cywilizacji, uzyskuje nieprzeciętne efekty. Niemal zawsze z człowiekiem jako głównym bohaterem: raz groteskowym, kiedy indziej tragicznym lub ulegającym presji przeróżnych
dłoń Malczewskiego, zaś z Witkacym - jako młody kolega po fachu - dyskutować o sztuce. Eugeniusz Markowski, absolutny nestor polskiej sztuki (ur. 1912!), pokazuje od 3 września swe prace w krakowskiej Galerii AG. Nawet w obfitości różnych dzieł trudno byłoby jego prace przeoczyć lub z czymkolwiek pomylić. Ekspresyjność i żywiołowość tego malarstwa przyciągają uwagę. Artystę zawsze interesowało to co jak najdalsze od letniości: namiętności, wybujała, na granicy perwersji, erotyka, drastyczna brutalność. Zderzając to, co w człowieku pierwotne, instynktowne, archetypiczne z kolejnymi plastrami kultury i cywilizacji, uzyskuje nieprzeciętne efekty. Niemal zawsze z człowiekiem jako głównym bohaterem: raz groteskowym, kiedy indziej tragicznym lub ulegającym presji przeróżnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego