Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
strony tłoku pcha takowy i przesuwa go szybko a nieustannie po walcu. Przesuwanie się takie tłoku wywiera najważniejszy skutek, bo rękojeść jego łącząca się z korbą obraca takową, ta obraca duże środkowe koło parowozu co robi iż leci po kolei. Mechanizm ten aby pojąć przypatrzmy się ślusierni, bo jak ślusarz przyciskając deszczułkę nogą obraca przez to koło swego warsztatu tak w parowozach toż samo się dzieje, tylko że deszczułkę zastępuje tłok a nogę para. Gdy z każdej strony parowozu jest jak powiedzieliśmy walec a w nim tłok z swą rękojeścią, więc są dwie także rękojeście obracające dwa duże środkowe koła w
strony tłoku pcha takowy i przesuwa go szybko a nieustannie po walcu. Przesuwanie się takie tłoku wywiera najważniejszy skutek, bo rękojeść jego łącząca się z korbą obraca takową, ta obraca duże środkowe koło parowozu co robi iż leci po kolei. Mechanizm ten aby pojąć przypatrzmy się ślusierni, bo jak ślusarz przyciskając deszczułkę nogą obraca przez to koło swego warsztatu tak w parowozach toż samo się dzieje, tylko że deszczułkę zastępuje tłok a nogę para. Gdy z każdej strony parowozu jest jak powiedzieliśmy walec a w nim tłok z swą rękojeścią, więc są dwie także rękojeście obracające dwa duże środkowe koła w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego