mimiką, ruchem ciała, bez słów. (klasa może też odgadywać sens scenki). Nauczyciel filmuje występujących.<br>17<br>Jestem drzewem - rosnę, kwitnę, walczę z wiatrem, burzą, usycham, umieram - scenka muzyczno-ruchowa<br>Grupy uczniów opracowują krótką scenkę ruchową z tłem muzycznym z dźwięków alternatywnych wytworzonych za pomocą przypadkowo dostępnych materiałów. Poszczególne wystąpienia nauczyciel nagrywa (przynajmniej efekty dźwiękowe), następnie odtwarzane nagrania są omawiane.<br>18<br>Jestem dziwnym drzewem - ćwiczenie ekspresji ruchowej ilustrującej <orig>dziwnosłowa</> <br>Nauczyciel rozdaje propozycje <orig>dziwnosłów</> określających drzewa np.:<br><orig>skrętopień</> wyniosły, <orig>korzenius grandus</>, <orig>koronus zwisłos</>, <orig>dębokost</> szponiasty, <orig>brzozidło drżawe</>, <orig>koronus koronarus bumblas</>, <orig>wierzbosmutas schyłkus</>, <orig>szumowiąz wstrząśliwy</>, <orig>grdykawiec żylastolistny</>, <orig>grubopienius pękatus</> itp.<br>Uczniowie po zastanowieniu demonstrują ilustracje