Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
i przetwarzaniu istniejących materiałów.

Kilka miesięcy temu w warszawskiej galerii Raster można było oglądać prezentację Anety Grzeszykowskiej. Zamiast wystawy artystka zostawiła w galerii tylko album ze zdjęciami. Widz mógł się w dodatku przekonać, że nie są to nawet fotografie autorstwa Grzeszykowskiej, lecz tylko fotki z jej rodzinnego archiwum. W banalnych, pstrykanych na pamiątkę zdjęciach nie byłoby nic nadzwyczajnego ani tym bardziej "artystycznego", gdyby nie niezauważalny szczegół. Artystka poddała wszystkie zdjęcia cyfrowej obróbce - z każdego usunęła własny wizerunek, a następnie za pomocą komputera starannie zatarła ślady manipulacji.

Strategia przetwarzania i edytowania wizualnych "ready mades" przenika do wszystkich dziedzin sztuki, również tych najbardziej
i przetwarzaniu istniejących materiałów. <br><br>Kilka miesięcy temu w warszawskiej galerii Raster można było oglądać prezentację Anety Grzeszykowskiej. Zamiast wystawy artystka zostawiła w galerii tylko album ze zdjęciami. Widz mógł się w dodatku przekonać, że nie są to nawet fotografie autorstwa Grzeszykowskiej, lecz tylko fotki z jej rodzinnego archiwum. W banalnych, pstrykanych na pamiątkę zdjęciach nie byłoby nic nadzwyczajnego ani tym bardziej "artystycznego", gdyby nie niezauważalny szczegół. Artystka poddała wszystkie zdjęcia cyfrowej obróbce - z każdego usunęła własny wizerunek, a następnie za pomocą komputera starannie zatarła ślady manipulacji. <br><br>Strategia przetwarzania i edytowania wizualnych "ready mades" przenika do wszystkich dziedzin sztuki, również tych najbardziej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego