Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
jeśli wierzyć ówczesnym świadectwom, rozmowy przycichały jedynie w momentach wielkich tyrad (musiano zatem pamiętać, w których momentach przypadną!) oraz finału.
Paryski teatr klasyczny nużył, upadał, lecz długo jeszcze Francuzi nie poddawali krytyce zasad jego istnienia. Umykano do teatrów bulwarowych (które traktowano jako przybytek rozrywki, a nie sztuki), ale chełpiono się publicznie inscenizacjami dzieł klasycznych. Z bezlitosną krytyką Francuzów spotkał się dopiero w latach dwudziestych, gdy wybuchł romantyzm.
Istnieje jednak znakomite świadectwo postrzegania i oceny teatru paryskiego początku wieku XIX przez młodego romantyka. Oczywiście - przez Niemca, bo we Francji do wybuchu romantyzmu było jeszcze daleko. Ale Fryderyk Schlegel, czołowy krytyk i teoretyk
jeśli wierzyć ówczesnym świadectwom, rozmowy przycichały jedynie w momentach wielkich tyrad (musiano zatem pamiętać, w których momentach przypadną!) oraz finału.<br>Paryski teatr klasyczny nużył, upadał, lecz długo jeszcze Francuzi nie poddawali krytyce zasad jego istnienia. Umykano do teatrów bulwarowych (które traktowano jako przybytek rozrywki, a nie sztuki), ale chełpiono się publicznie inscenizacjami dzieł klasycznych. Z bezlitosną krytyką Francuzów spotkał się dopiero w latach dwudziestych, gdy wybuchł romantyzm.<br>Istnieje jednak znakomite świadectwo postrzegania i oceny teatru paryskiego początku wieku XIX przez młodego romantyka. Oczywiście - przez Niemca, bo we Francji do wybuchu romantyzmu było jeszcze daleko. Ale Fryderyk Schlegel, czołowy krytyk i teoretyk
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego