Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do gry przeważa słonia. Dla uzyskania efektu istotne są zarówno cechy niesemantyczne - a więc wizualne kodowanie obrazu kostki i słonia przy zachowanych proporcjach wielkości, jak i obiektywne znaczenie tych obiektów.
Tendencja do dookreślania całości wynika z dążenia do kontroli zmian w otoczeniu. Jest także efektem uprzednio wykształconych
efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do gry przeważa słonia. Dla uzyskania efektu istotne są zarówno cechy niesemantyczne - a więc wizualne kodowanie obrazu kostki i słonia przy zachowanych proporcjach wielkości, jak i obiektywne znaczenie tych obiektów. <br>Tendencja do dookreślania całości wynika z dążenia do kontroli zmian w otoczeniu. Jest także efektem uprzednio wykształconych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego