Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do gry przeważa słonia. Dla uzyskania efektu istotne są zarówno cechy niesemantyczne - a więc wizualne kodowanie obrazu kostki i słonia przy zachowanych proporcjach wielkości, jak i obiektywne znaczenie tych obiektów.
Tendencja do dookreślania całości wynika z dążenia do kontroli zmian w otoczeniu. Jest także efektem uprzednio wykształconych
efekt paradoksu dotyczy zarówno semantycznych, jak i niesemantycznych cech informacji - efekt jest bardzo silny. Jego konstrukcję utrudnia fakt wygasania efektu przy częstym wykorzystywaniu. Z reguły uzyskiwany jest przez zestawienie dwóch obiektów o wyraźnie określonym znaczeniu obiektywnym. Utworzony związek neguje jednak znaczenie każdego z obiektów. Doskonałym przykładem jest grafika Kandinsky'ego przedstawiająca równoważnię, na której kostka do gry przeważa słonia. Dla uzyskania efektu istotne są zarówno cechy niesemantyczne - a więc wizualne kodowanie obrazu kostki i słonia przy zachowanych proporcjach wielkości, jak i obiektywne znaczenie tych obiektów. <br>Tendencja do dookreślania całości wynika z dążenia do kontroli zmian w otoczeniu. Jest także efektem uprzednio wykształconych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego

ZAGŁOSUJ NA MŁODZIEŻOWE SŁOWO ROKU 2021!

To już ostatnia prosta! Rozwijana lista poniżej zawiera finałową dwudziestkę. Zapoznaj się z ich znaczeniem i zagłosuj na zwycięskie słowo!

Pobierz e-book i bądź na bieżąco!

Zakamarki młodej polszczyzny.

Nie przegap swoich promocji i zniżek!
Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. z siedzibą w Warszawie (02-460), ul. G. Daimlera 2. Dane mogą być udostępniane na rzecz PZWL Wydawnictwo Lekarskie Sp. z o. o. oraz ePWN sp. z o.o. w celu ułatwienia Użytkownikowi założenia konta w serwisie tych spółek. Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych, w tym przysługujących prawach, znajdziesz w Polityce Prywatności.
Wyślij

WEŹ UDZIAŁ W AKCJI "MŁODZIEŻOWE SŁOWO ROKU 2021"!