Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
jej okolicach, co w przypadku ewentualnego ataku z powietrza mogłoby stosunkowo łatwo sparaliżować całą produkcję.
Do trzech najstarszych fabryk LETOV, AERO i AVIA w 1930 r. doszedł dział lotniczy zakładów mechanicznych CKD-Praga (dawna firma Breitfeld-Danek). Ten dział, którym na poczatku kierowali Pavel Benes z inż. Hajnem, w 1934 r. przejął jako główny konstruktor inż. Jaroslav Slechta, późniejszy konstruktor czechosłowackich śmigłowców. Powstało tu kilka typów samolotów myśliwskich oraz interesujący dwukadłubowy prototyp samolotu zwiadowczego Praha-E-51. Dla armii produkowano jednak przede wszystkim samoloty szkolne i ćwiczebne E-39 i E-241.. Największy rozgłos przyniósł zakładom mały samolot sportowy E-114
jej okolicach, co w przypadku ewentualnego ataku z powietrza mogłoby stosunkowo łatwo sparaliżować całą produkcję.<br> Do trzech najstarszych fabryk LETOV, AERO i AVIA w 1930 r. doszedł dział lotniczy zakładów mechanicznych CKD-Praga (dawna firma Breitfeld-Danek). Ten dział, którym na poczatku kierowali Pavel Benes z inż. Hajnem, w 1934 r. przejął jako główny konstruktor inż. Jaroslav Slechta, późniejszy konstruktor czechosłowackich śmigłowców. Powstało tu kilka typów samolotów myśliwskich oraz interesujący dwukadłubowy prototyp samolotu zwiadowczego Praha-E-51. Dla armii produkowano jednak przede wszystkim samoloty szkolne i ćwiczebne E-39 i E-241.&lt;page nr=179&gt;. Największy rozgłos przyniósł zakładom mały samolot sportowy E-114
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego