Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
przed wprowadzeniem zamieszania u wielu, musi pozostać przywilejem niektórych".

Rabin Sherwin odrzuca też dość rozpowszechnioną teorię o asymetrii dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Teoria ta utrzymuje, że chrześcijanom poznawanie judaizmu jest potrzebne dla lepszego zrozumienia korzeni swojej wiary, natomiast Żydom poznawanie chrześcijaństwa do niczego nie jest potrzebne. Sherwin zauważa, że współczesny judaizm rabiniczny rozwijał się w kręgu oddziaływania kultury chrześcijańskiej, która również miała wpływ na jego kształtowanie się. W swoim eseju pod tytułem Wpływ Nowego Testamentu na chasydyzm wschodnioeuropejski analizuje on dokładnie w jaki sposób koncepcja teologiczna, mówiąca o Kościele jako mistycznym Ciele Chrystusa, trafiła poprzez Zohar i chasydyzm, do współczesnego judaizmu jako
przed wprowadzeniem zamieszania u wielu, musi pozostać przywilejem niektórych"&lt;/&gt;.<br><br> Rabin Sherwin odrzuca też dość rozpowszechnioną teorię o asymetrii dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Teoria ta utrzymuje, że chrześcijanom poznawanie judaizmu jest potrzebne dla lepszego zrozumienia korzeni swojej wiary, natomiast Żydom poznawanie chrześcijaństwa do niczego nie jest potrzebne. Sherwin zauważa, że współczesny judaizm rabiniczny rozwijał się w kręgu oddziaływania kultury chrześcijańskiej, która również miała wpływ na jego kształtowanie się. W swoim eseju pod tytułem Wpływ Nowego Testamentu na chasydyzm wschodnioeuropejski analizuje on dokładnie w jaki sposób koncepcja teologiczna, mówiąca o Kościele jako mistycznym Ciele Chrystusa, trafiła poprzez Zohar i chasydyzm, do współczesnego judaizmu jako
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego