Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 32
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
i w ten sposób mieszczanie stracą drogocenny nawóz koński i może im zaglądnąć bieda w oczy. Potem to mieszczanie mieli szansę zdobywać nawóz końsko-krowio-owcowy i świńsko-drobiowy na jarmarkach w czwartki. Teraz to z tym nawozem znowu się popsuło, ponieważ targownicy przyjeżdżają na targ samochodami. Ale to już rajców Nowego Targu sprawa. Ostatecznie dr Chramiec kazał wybudować dworzec dwa kilometry od Rynku. W Szaflarach, Białym Dunajcu, Poroninie i w Zakopanem wykupiono teren pod budowę za normalna cenę.
W rekordowym czasie niecałych trzech lat wybudowano linię kolejową z Chabówki do Zakopanego z ośmioma dworcami, dwoma żelaznymi mostami, licznymi przepustami. W
i w ten sposób mieszczanie stracą drogocenny nawóz koński i może im zaglądnąć bieda w oczy. Potem to mieszczanie mieli szansę zdobywać nawóz końsko-krowio-owcowy i świńsko-drobiowy na jarmarkach w czwartki. Teraz to z tym nawozem znowu się popsuło, ponieważ &lt;orig&gt;targownicy&lt;/&gt; przyjeżdżają na targ samochodami. Ale to już rajców Nowego Targu sprawa. Ostatecznie dr Chramiec kazał wybudować dworzec dwa kilometry od Rynku. W Szaflarach, Białym Dunajcu, Poroninie i w Zakopanem wykupiono teren pod budowę za normalna cenę.<br>W rekordowym czasie niecałych trzech lat wybudowano linię kolejową z Chabówki do Zakopanego z ośmioma dworcami, dwoma żelaznymi mostami, licznymi przepustami. W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego