Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
jego chodzi mu o własne bycie", że ma stosunek do własnego bycia, a jest to pierwszy etap na drodze ku pytaniu o sens Bycia w ogóle...
I dalej. Wedle Heideggera, Dasein charakteryzuje się w byciu swoim przez to, że nie ma on żadnej stałej "quidditas", że nie jest byciem określonym raz na zawsze, skończonym i zamkniętym w sobie. Można powiedzieć, że w tej perspektywie Dasein charakteryzuje permanentna niestałość. Nie jest on bytem "wypełnionym" i określonym, trwałym i definitywnym (takim jest dopiero z perspektywy zewnętrznej, kiedy przestanie już istnieć). Dasein, podkreślał Heidegger, jest bytem, którego bycie "rozstrzyga się ciągle na nowo", albowiem jest on
jego chodzi mu o własne bycie", że ma stosunek do własnego bycia, a jest to pierwszy etap na drodze ku pytaniu o sens Bycia w ogóle...<br>I dalej. Wedle Heideggera, &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; charakteryzuje się w byciu swoim przez to, że nie ma on żadnej stałej "quidditas", że nie jest byciem określonym raz na zawsze, skończonym i zamkniętym w sobie. Można powiedzieć, że w tej perspektywie &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt; charakteryzuje permanentna niestałość. Nie jest on bytem "wypełnionym" i określonym, trwałym i definitywnym (takim jest dopiero z perspektywy zewnętrznej, kiedy przestanie już istnieć). &lt;tit&gt;Dasein&lt;/&gt;, podkreślał Heidegger, jest bytem, którego bycie "rozstrzyga się ciągle na nowo", albowiem jest on
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego