Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
końca czop korbowy zestawu kołowego napędnego - nazywanego zestawem silnikowym. W ten sposób ruch posuwisty tłoka i krzyżulca powoduje ruch obrotowy zestawu silnikowego. Z zestawem silnikowym połączone są na stałe za pomocą wiązarów 24 wszystkie pozostałe zestawy kołowe napędne. Tarcie obracających się na szynach kół powoduje powstanie siły pociągowej, dzięki której rozpoczyna się jazda parowozu.
Rysunek i tekst wykorzystałem z książki E. Kowalskiego "Pojazdy trakcyjne".

Oto zaś opis funkcjonowania parowozu zamieszczony w Gazecie Górnoszląskiej w 1882 roku, który wyszperał i nadesłał Filip Karoński - znany spec od eksploracji archiwaliów kolejowych. Oczywiście została zachowana oryginalna pisownia tego ciekawego artykułu.
Gazeta Górnoszląska nr 95, 6
końca czop korbowy zestawu kołowego napędnego - nazywanego zestawem silnikowym. W ten sposób ruch posuwisty tłoka i krzyżulca powoduje ruch obrotowy zestawu silnikowego. Z zestawem silnikowym połączone są na stałe za pomocą wiązarów 24 wszystkie pozostałe zestawy kołowe napędne. Tarcie obracających się na szynach kół powoduje powstanie siły pociągowej, dzięki której rozpoczyna się jazda parowozu.<br>Rysunek i tekst wykorzystałem z książki E. Kowalskiego "Pojazdy trakcyjne".<br><br>Oto zaś opis funkcjonowania parowozu zamieszczony w Gazecie Górnoszląskiej w 1882 roku, który wyszperał i nadesłał Filip Karoński - znany spec od eksploracji archiwaliów kolejowych. Oczywiście została zachowana oryginalna pisownia tego ciekawego artykułu.<br>Gazeta Górnoszląska nr 95, 6
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego