Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
W omawianych mszach chorał gregoriański funkcjonował wyłącznie w kontekście
struktur harmonicznych ­ wielogłosowych. Odmiennie postępuje Karczyński w Missa
pro Defunctis (1925). W poszczególnych częściach posługuje się krótką, jednogłosową
intonacją chorałową (określenie ­ intonatio, w partyturze) przy rozpoczynaniu
części i niektórych wersów tekstu oraz dawną praktyką alternatim ­ najbardziej
konsekwentnie
w Sekwencji; w tej części wersy nieparzyste wykonywane są jednogłosowo z cytowanym
in crudo materiałem chorałowym. Takie postępowanie zakłada zróżnicowanie fakturalne
oraz materiałowe mszy; w tym drugim przypadku zestawiane są dwa typy materiału
i w konsekwencji ekspresji: chorał gregoriański
W omawianych mszach chorał gregoriański funkcjonował wyłącznie w kontekście <br>struktur harmonicznych ­ wielogłosowych. Odmiennie postępuje Karczyński w Missa <br>pro Defunctis (1925). W poszczególnych częściach posługuje się krótką, jednogłosową <br>intonacją chorałową (określenie ­ intonatio, w partyturze) przy rozpoczynaniu <br>części i niektórych wersów tekstu oraz dawną praktyką alternatim ­ najbardziej <br>konsekwentnie <br>w Sekwencji; w tej części wersy nieparzyste wykonywane są jednogłosowo z cytowanym <br>in crudo materiałem chorałowym. Takie postępowanie zakłada zróżnicowanie fakturalne <br>oraz materiałowe mszy; w tym drugim przypadku zestawiane są dwa typy materiału <br>i w konsekwencji ekspresji: chorał gregoriański
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego