Typ tekstu: Książka
Autor: Pajewski Janusz
Tytuł: Historia powszechna 1871-1981
Rok: 1994
nich zaangażowany kapitał angielski, a także i niemiecki. W początku XX w. 85% dochodów z kolei Stanów Zjednoczonych pobierało siedem wielkich spółek.
Zwiększył się ogromnie światowy tonaż okrętów.
Żeglugę morską kontrolowały niemal w całości wielkie spółki okrętowe. W 1913 r. było na świecie około 20 kompanii morskich, z których każda rozporządzała tonażem w wysokości co najmniej 200 tys. ton. Czasem spółki te zawierały pomiędzy sobą porozumienie dla osiągnięcia kontroli nad ruchem towarowym i pasażerskim na niektórych liniach. Tak np. dwie wielkie spółki niemieckie Hamburg-Ameryka (tzw. Hapag) i Lloyd Północnoniemiecki porozumiały się z trustem amerykańskim Morgana oraz z holenderską kompanią okrętową
nich zaangażowany kapitał angielski, a także i niemiecki. W początku XX w. 85% dochodów z kolei Stanów Zjednoczonych pobierało siedem wielkich spółek.<br>Zwiększył się ogromnie światowy tonaż okrętów.<br>Żeglugę morską kontrolowały niemal w całości wielkie spółki okrętowe. W 1913 r. było na świecie około 20 kompanii morskich, z których każda rozporządzała tonażem w wysokości co najmniej 200 tys. ton. Czasem spółki te zawierały pomiędzy sobą porozumienie dla osiągnięcia kontroli nad ruchem towarowym i pasażerskim na niektórych liniach. Tak np. dwie wielkie spółki niemieckie Hamburg-Ameryka (tzw. &lt;name type="org"&gt;Hapag&lt;/&gt;) i &lt;name type="org"&gt;Lloyd&lt;/&gt; Północnoniemiecki porozumiały się z trustem amerykańskim Morgana oraz z holenderską kompanią okrętową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego