Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
talk-show, radiowe rozmowy telefoniczne, muzyczne wideoklipy, spoty reklamowe, nie kończące się seriale.
Powraca się często do niezwykle istotnej kwestii: stopnia, w jakim ludzkie doświadczenie świata jest zapośredniczone przez słowa oraz obrazy pochodzące z tego dominującego medium naszych czasów. Giddens [1991:4-5]] określił medialne relacje jako jeden z kluczowych rysów "wysoko rozwiniętej nowoczesności". Pisał zatem:



Analizując wpływ techniki na media i kulturę, można też rozszerzyć wprowadzone przez Innisa pojęcie orientacji lub inklinacji (bias), które obejmuje pewne tendencje funkcjonowania mediów, jakie wynikają z charakterystyki orientacji techniki komunikowania i jej instytucjonalnego rozwoju.
McQuail wyróżnia pięć zasadniczych orientacji (inklinacji) mediów:



1. Orientacja w
talk-show, radiowe rozmowy telefoniczne, muzyczne wideoklipy, spoty reklamowe, nie kończące się seriale. <br>Powraca się często do niezwykle istotnej kwestii: stopnia, w jakim ludzkie doświadczenie świata jest zapośredniczone przez słowa oraz obrazy pochodzące z tego dominującego medium naszych czasów. Giddens [1991:4-5]] określił medialne relacje jako jeden z kluczowych rysów "wysoko rozwiniętej nowoczesności". Pisał zatem:<br><br>&lt;gap&gt;<br><br>Analizując wpływ techniki na media i kulturę, można też rozszerzyć wprowadzone przez Innisa pojęcie orientacji lub inklinacji (bias), które obejmuje pewne tendencje funkcjonowania mediów, jakie wynikają z charakterystyki orientacji techniki komunikowania i jej instytucjonalnego rozwoju.<br>McQuail wyróżnia pięć zasadniczych orientacji (inklinacji) mediów: <br><br>&lt;gap&gt;<br><br>1. Orientacja w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego