Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
się tylko maszyna.
- Zawiódł czynnik ludzki?
- W większości przypadków tragedie są skutkiem nieodpowiedzialności pilotów, przeszarżowania, braku wyobraźni, chęci zaimponowania, sprawdzenia siebie w ekstremalnych warunkach, łamania lub nieznajomości przepisów. Czasem bezmyślności. Z tego, co wiem, ok. 10% wypadków lotniczych to "wina" maszyny, a cała reszta to błędy pilota.
- A pan lubi ryzykować?
- Nie.
- Miał pan jakąś niebezpieczną przygodę lotniczą?
- Miałem trudne sytuacje w śmigłowcu związane z pogodą. Kiedyś na przykład leciałem do Juraty, prognoza była dobra i nagle, gdzieś na wysokości Płocka, siadła pogoda. Zamglenie sięgało czubków drzew, więc musiałem usiąść. No i wtedy przydało się duże doświadczenie, wiele wylatanych godzin, a
się tylko maszyna. <br>- Zawiódł czynnik ludzki?<br>- W większości przypadków tragedie są skutkiem nieodpowiedzialności pilotów, przeszarżowania, braku wyobraźni, chęci zaimponowania, sprawdzenia siebie w ekstremalnych warunkach, łamania lub nieznajomości przepisów. Czasem bezmyślności. Z tego, co wiem, ok. 10% wypadków lotniczych to "wina" maszyny, a cała reszta to błędy pilota. <br>- A pan lubi ryzykować?<br>- Nie.<br>- Miał pan jakąś niebezpieczną przygodę lotniczą?<br>- Miałem trudne sytuacje w śmigłowcu związane z pogodą. Kiedyś na przykład leciałem do Juraty, prognoza była dobra i nagle, gdzieś na wysokości Płocka, siadła pogoda. Zamglenie sięgało czubków drzew, więc musiałem usiąść. No i wtedy przydało się duże doświadczenie, wiele wylatanych godzin, a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego