Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
urbanistykę, kształtowanie otoczenia.
Jak z tego wynika - twórcy orientacji intelektualnej zmierzali w tym samym co inni awangardziści, kierunku: demityzacji sztuki i nobilitowania rzeczywistości. Dla nich wszakże terenem eksploatacji realnego świata stał się zasięg fascynacji i odkryć nauk ścisłych, nowej techniki i technologii. W tym przypadku mamy więc do czynienia z sakralizacją: w sensie materialnym - rzeczywistości cywilizacyjno-technicznej i fenomenów światła i ruchu czy przestrzeni, zaś w sensie mentalnym -odkrywczo-naukowej i porządkującej myśli ludzkiej. W tym toku przeobrażeń ich postawy i działania, stawali się więc artyści awangardy powojennej przede wszystkim kreatorami procesów twórczo-wyobrażeniowych, prowokowanych w świadomości odbiorców, którym w tym
urbanistykę, kształtowanie otoczenia.<br> Jak z tego wynika - twórcy orientacji intelektualnej zmierzali w tym samym co inni awangardziści, kierunku: demityzacji sztuki i nobilitowania rzeczywistości. Dla nich wszakże terenem eksploatacji realnego świata stał się zasięg fascynacji i odkryć nauk ścisłych, nowej techniki i technologii. W tym przypadku mamy więc do czynienia z sakralizacją: w sensie materialnym - rzeczywistości cywilizacyjno-technicznej i fenomenów światła i ruchu czy przestrzeni, zaś w sensie mentalnym -odkrywczo-naukowej i porządkującej myśli ludzkiej. &lt;page nr=46&gt; W tym toku przeobrażeń ich postawy i działania, stawali się więc artyści awangardy powojennej przede wszystkim kreatorami procesów twórczo-wyobrażeniowych, prowokowanych w świadomości odbiorców, którym w tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego